Wyświetlany jest kod błędu P1735 i świeci się lampka kontrolna silnika - co to oznacza?
Kod DTC P1735 to specyficzny dla producenta kod błędu, który występuje głównie w pojazdach General Motors i wskazuje na problem z automatyczną skrzynią biegów, a konkretnie z funkcją zaworu zmiany biegów 2-3. System OBD wykrywa usterkę w module sterującym skrzyni biegów lub w elementach hydraulicznych automatycznej skrzyni biegów.
Jakie mogą być przyczyny tego kodu błędu?
- Uszkodzony zawór zmiany biegów 2-3 w korpusie zaworu skrzyni biegów
- Zużyte lub uszkodzone cewki (solenoidy) skrzyni biegów
- Niski poziom oleju przekładniowego lub zanieczyszczony olej ATF
- Uszkodzone okablowanie modułu sterującego skrzyni biegów
- Wadliwe zawory kontroli ciśnienia w bloku hydraulicznym
- Uszkodzony korpus zaworu skrzyni biegów
- Uszkodzony moduł sterujący skrzyni biegów (TCM)
- Zatkany filtr oleju przekładniowego
- Mechaniczne zużycie pasków lub sprzęgieł skrzyni biegów
Jakie objawy występują równolegle z kodem błędu P1735?
- Problemy ze zmianą biegów: Skrzynia biegów nie przełącza się z 2. na 3. bieg lub zmienia biegi w sposób szarpany
- Program pracy awaryjnej: Pojazd pozostaje w trybie jazdy awaryjnej i używa tylko kilku biegów.
- Zwiększona prędkość obrotowa silnika: Obroty silnika są wyższe niż normalnie przy stałej prędkości.
- Opóźniona zmiana biegów: Automatyczna skrzynia biegów reaguje opieszale podczas zmiany biegów.
- Poślizg skrzyni biegów: Zauważalny wzrost prędkości obrotowej silnika bez odpowiedniego przyspieszenia
- Nieregularna zmiana biegów: Nieprzewidywalne lub trudne zmiany biegów
Jak rozwiązać problem z kodem usterki P1735?
- Naprawa kodu usterki P1735 wymaga systematycznej diagnostyki podzespołów skrzyni biegów.
- Sprawdź poziom i jakość oleju przekładniowego: Sprawdź olej ATF i wymień w razie potrzeby, ponieważ zanieczyszczony lub niewystarczający olej upośledza funkcje hydrauliczne.
- Odczytaj i przetestuj moduł sterujący skrzyni biegów: Sprawdzić TCM pod kątem innych kodów błędów oraz sprawdzić zasilanie i połączenia uziemiające.
- Wymień zawory zmiany biegów i solenoidy: Wymień uszkodzone 2-3 zawory zmiany biegów lub solenoidy skrzyni biegów w korpusie zaworu.
- Sprawdź okablowanie skrzyni biegów: Sprawdź połączenia kablowe pod kątem korozji, przerw lub luźnych połączeń wtykowych i napraw je.
- Przegląd korpusu zaworu skrzyni biegów: Wymontować blok hydrauliczny, oczyścić i wymienić zużyte zawory lub uszczelki.
- Całkowita wymiana filtra skrzyni biegów i oleju: Wymontować miskę olejową, wymienić filtr i wlać świeży olej ATF.
FAQ - Często zadawane pytania dotyczące kodu DTC P1735
Czy mogę kontynuować jazdę z kodem błędu P1735?
Kontynuowanie jazdy z kodem P1735 jest możliwe tylko w ograniczonym zakresie. Skrzynia biegów działa w trybie awaryjnym, co oznacza, że dostępnych jest tylko kilka biegów. Dłuższa jazda może doprowadzić do poważnego uszkodzenia skrzyni biegów.
Ile kosztuje naprawa usterki o kodzie P1735?
Koszty naprawy usterki o kodzie P1735 wahają się w granicach 200-1500 euro. Zwykła wymiana oleju kosztuje około 200-300 euro, podczas gdy remont skrzyni biegów może kosztować nawet 1500 euro.
Czy kod usterki P1735 jest taki sam dla wszystkich marek pojazdów?
Nie, P1735 to kod specyficzny dla producenta, który jest używany głównie przez General Motors (Chevrolet, GMC, Cadillac). Inni producenci mają własne kody dla podobnych problemów ze skrzynią biegów.
Skąd mam wiedzieć, czy problem z kodem P1735 jest poważny?
Jeśli pojazd nadal wrzuca wszystkie biegi i tylko od czasu do czasu szarpie, problem jest mniej poważny. Jeśli tryb pracy awaryjnej lub awarie skrzyni biegów utrzymują się, należy niezwłocznie udać się do warsztatu.
Czy mogę samodzielnie usunąć kod błędu EOBD P1735?
Kod można skasować za pomocą skanera OBD, ale powróci on, jeśli podstawowy problem nie został rozwiązany. Wymagana jest profesjonalna diagnostyka.
Jakich narzędzi potrzebuję do zdiagnozowania P1735?
Do diagnostyki potrzebny będzie skaner OBD2, multimetr do pomiaru napięcia i najlepiej tester ciśnienia w skrzyni biegów do diagnostyki hydraulicznej.